Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סיוע למעסיק בקבלת היתר לפיטורי עובדת בהריון

בהתאם לחוק עבודת נשים, התשי"ד-1954 אסור למעסיק לפטר עובדת בגלל הריונה, ובמידה והעובדת מועסקת בשירות המעסיק בתקופה שעולה על שישה חודשי עבודה אסור לפטרה מכל סיבה שהיא, אלא בהיתר מאת הממונה על חוק עבודת נשים במשרד הכלכלה והתעשייה (ובכל מקרה לא יינתן היתר מסוג זה מקום בו סיבת הפיטורים היא ההיריון).

במקרה המדובר, ביקשה המעסיקה, רשת חנויות אופנה לה סניפים בכל רחבי המדינה, להביא לפיטוריה של עובדת (המתפקדת כמנהלת חנות) לאור אי-עמידתה ביעדי המכירה שהוצבו עבורה וכן לאור התנהגותה שאינה תאמה את המצופה מעובדת וותיקה של המעסיקה והכל לאחר מספר שיחות שנערכו עמה בנושאים אלו.

במעמד שיחת השימוע שנערכה לעובדת, הודיעה האחרונה על דבר הריונה, והיא טענה לראשונה, כי דבר הריונה הוא זה שהביא לרצון המעסיקה לפטרה.

במקרה זה ייצגתי את המעסיקה בפנייה לממונה על חוק עבודת נשים לשם קבלת ההיתר הנדרש, ובקשתה של המעסיקה התקבלה כאשר בהחלטה נקבע כי "ההיריון לא היווה כל גורם בהחלטה לסיים את העסקתה של העובדת… לכן אני מתיר את פיטוריה של העובדת".

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עוד בנושא
ייעוץ משפטי לחברות
ייעוץ משפטי לחברות

ניהול חברה טומן בחובו אתגרים רבים. בחיי היום יום של חברות ניתן למצוא עשרות פעולות שנעשות על ידי מנהליהן – החל מדיווחים לרשויות ולמשקיעים וכלה בעמידה ברגולציות כאלה ואחרות. עורכי

קרא עוד >>
עורך דין דיני עבודה בצפון
עורך דין דיני עבודה בצפון

לא מצופה מעובד או ממעסיק להתמצא בתחום דיני העבודה, לכן ייתכנו רגעים קריטיים בחיי עובדים ומעסיקים אשר יצריכו היוועצות עם עורך דין דיני עבודה בצפון (או באזור המגורים שלו), בין

קרא עוד >>